Skönhets-tips

Här kommer mina 4 bästa tips för tjejer och killar.

Tjejer:

1. Tvätta alltid bort smuts och make-up innan du lägger dig.
2. Var sparsam med ögonsmink (eyeliner och mascara). Försök vara så naturlig som möjligt.
3. Tvätta ditt ansikte regelbundet och använd mask ca 2 ggr/vecka för att skapa en bra bas om du använder smink. Då behöver du inte lika mycket smink heller.
4. Har du mörka ringar runt ögonen? 9 av 10 har  mörka ringar! Använd en bra ögonkräm. Ögonkräm är speciellt utvecklad för att ta hand om den ömtåliga huden runt ögonen, så använd det! Det gör jag varje morgon/kväll.


Killar:

1. Tvätta alltid bort smuts och make-up innan du lägger dig.
2. Använd en bra ögonkräm, se ovan! (4)
3. Åtefukta alltid ditt ansikte och om du har rakat dig. Det är viktigt!
4. Försök hålla din hud så ren som möjligt. Tvätta varje morgon och kväll, och glöm inte att återfukta. Använd gärna mask någon gång i veckan.


Mina två allra bästa skönhets-tips!!!

1. Använd ögonkräm. Jag har ganska mörka ringar, så ögonkrämen förebygger det. Man märker lätt om man har glömt ögonkrämen. Den gör verkligen skillnad.

2. Hemma spa. Ta hand om dig och din hud! Min "veckliga djuprengöring" :
 
1. Koka vatten i en kastrull, låt ångan tränga in i huden så att det öppnar porerna ( Ha huvudet över kastrullen).
2. Tvätta sedan ditt ansikte (Din hud blir fuktig av ångan) och låt ångan fukta av det. Torka bort med handduk.
3. Ta sedan en peeling och gör på samma sätt. Detta exfolierar huden och gör den extremt mjuk. Ångan gör det mesta jobbet faktiskt. 
4. (Om du behöver)Om du behöver rensa porerna från sebum (pormaskar) låt ångan tränga in ett par minuter, efter peelingen som du torkat bort. Tryck sedan ut pormaskarna så försiktigt som möjligt. Ångan har öppnat upp porerna, så det blir mycket lättare att trycka.
5. Ta en ansiktsmask efter din huds behov och låt verka 10 minuter. Tvätta bort med ljummet vatten.
6. Använd en toner (ansiktsvatten) som stänger porerna och applicera din dagkräm.

Detta är min allra bästa tips, som jag själv gör alltid. Hemma spa:t kommer du älska. Din hud blir så ren, fräsch, mjuk och återfuktad. Detta behöver du göra högst 1 ggr/vecka. Prova!


Kommentarer
Jonna

SV: tack så mycket André! :D

2010-08-26 @ 14:47:02
URL: http://lifebyjjonna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0