Evigt skrivande...

Skriver på ett skolarbete om Kosmetikens Historia. Riktigt roligt till viss del, faktiskt! Jag skrev fyra rader på en timme i skolan. Och fyra sidor på en timme, hemma. Så detta arbetet gör jag faktiskt bättre hemma, och det kände jag på mig.

Min dag idag bestod av ett utvecklingssamtal som gick superbra! Efter det var det tänkt att de flesta i klassen skulle måla klart väggen vi målar, men andra hade redan fullt upp med den, så det fanns inte plats för alla.  
   Istället skrev jag på mitt arbete som gick som det gick... Iallafall under tiden fick vi reda på att vi skulle ut till ett ålderdomshem och sminka, måla naglar etc.
   Efter förra gången vi var på ålderdomshem, så var ingen sugen på ålderdomshem längre. För de flesta är faktiskt gamla sura tanter som aldrig blir nöjda. Men det finns såklart många också som blir jätteglada.
   Två av alla i klassen (jag och Selma) åkte iväg. Varken Selma eller jag klarar av ålderdomshem över huvudtaget, men hon och jag kände oss ganska tvingade att åka med, för att ingen alla ville. Så vi ställde upp för klassen!
   Selma och några tvåor och ettor från Omvårdnads-programmet sminkade på avdelningen för normala gamlingar. Jag och några tvåor och ettor från Omvårdnad sminkade på dement-avdelningen. Som tur var, fanns omvårdnadsläraren på plats som kunde stötta mig, för hon vet hur hemskt jag tycker att det är.
   Tja... Vad kan jag säga... Normala var de inte iaf. De glömde så gott som allt man sa. Och en del var väldigt grova i munnen... Nej, mer behöver jag inte skriva om detta...

Nu behöver jag sova. Tänkte gå på stan imorgon med Moster och handla lite "jul-kläder" till mig själv. Så jag får se om jag hittar något..


Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0