Modellering

...Detta innebär att man framhäver sitt ansikte så bästa sätt, framhäver helt enkelt! Eller förändrar former i ansiktet. Vi har inte gått genom det i skolan än.. Men jag ville ändå prova på lite. Jag har ingen aning om det är rätt eller fel.. Jag lär mig det ändå sen, men det är alltid kul att prova.
   Så här lägger jag ut några bilder på en modellering+globskugga med suddad droppskugga.

Globskugga+dropskugga:



Jag har i teorin (och verkligheten) förstorat mitt öga maximalt. Bara titta på bilden och jämför!! Jag har gjort en globskugga, som förstorar ögat och definierar globen. Dessutom lagt en suddad droppskugga (alla skuggir under ögat kallas droppskugga) som alltid förstorar maximalt! För extra effekt har jag lagt vit eyeliner på slemhinnan. Det förstorar och ger ett piggt uttryck!



Modellering+globskugga+dropskugga:

  

  

Ska lägga ut fler, färgstarka sminkningar imorgon! Detta är bara lite smakprov ;)


Kommentarer
Marie

Jag hade verkligen behövt de pigga ögonen. Såg bra ut.

2010-12-07 @ 13:39:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0