Alice in Wonderland




Fick hem Alice i Underlandet, den nya filmen av Tim Burton. Jag älskade verkligen filmen. Många känslor fanns med och sminket var underbart! Jag skulle själv vilja göra något liknande, men vet inte riktigt var jag skulle hitta det. Det är teatersmink, som är mer färgstrakt så att det syns bättre. Jag gillar verkligen Den galna hattmakarens (Johnny Depp) outfit! Den är väldigt kreativ.
   Filmen handlar om Alice som har haft en och samma dröm ända sedan hon var liten. Hon drömde om en kanin som hade väst, en katt som log, att man målade rosor röda... Detta var delar av ett minne. Hon hade varit i Underlandet tidigare, men glömt det. I underlandet har en blå fjärilslarv, en skriftrulle då det står vad som ska hända, även i framtiden. Då ser de att det är Alice som ska bekämpa en ond drake. För att få den vita Drottningen på tronen igen. Så "figurerna" gör allt för att få Alice tillbaka till Underlandet och rädda deras värld. När hon väl gjort det, kan hon inte bestämma sig om hon ska stanna, eller åka tillbaka upp...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0