Hudvård

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Nu ska ni få ett inlägg om hudvård, som utlovat.
  
Kort info om hudvård:
Torr hy:
Huden känns ofta torr och flagnig som sällan får finnar och pormaskar. Du behöver hudvård som ger mycket fukt.
Normal/Kombinerad hy: Du kan få finnar ibland, oftast i T-zonen (haka, näsa, panna). Du behöver vanlig rengöring, nästan vilken som helst. Du kan välja vilka resultat du vill ha på din hud. 
Kombinerad/Fet hy:
Huden är ofta blank och har lätt för att få finnar. Du behöver något som torkar ut huden och håller glansigheten borta.

Enligt min erfarenhet så bör man använda EN hudvårdsserie; Cleanser, Toner och Moisturizer, ev. scrub och mask. Det ska användas morgon och kväll.

Vill du ha en hud fri från smuts och fria radikaler, så kan du enkelt använda denna serien för alla hudtyper.
Detta använde jag i söndags som en kur innan jag bytte serie, som jag kommer till strax.



Face wash: Härligt uppfriskande wash som luktar riktigt underbart, precis som allt annat i serien också. Den löddrar lite för mycket enligt min smak.
Peel-off mask: Lätt att använda men för stark doft. Det kan svida i ögonen då. Man ser verkligen smutsen när man drar av masken.
Fuktkrämer: En för dagen och en för natten. Luktar också härligt och återfuktar utan att den känns fet. Doften sitter kvar länge och man älskar verkligen doften!

Efter denna kuren bytte jag till en serie från Oriflame: Oriflame for men. Den är speciellt anpassad efter den manliga huden.



Shaving gel: Rakgel som förbereder, mjukar upp huden inför rakning. Den gör huden mindre känslig för slitage helt enkelt. Löddrar intre så mycket, vilket är bra så att man ser var man rakar sig.
Active face wash: Anikstrengöring som löddrar ganska mycket. Den känns väldigt geléaktig och är mjuk. Den rengör riktigt ordentligt utan att torka ut huden.
Exfoliating face scrub: En ansiktsscrub som verkligen tar fram ny, vacker hud utan att riva på huden. Den här produkten är den bästa scruben jag någonsin använt. Huden blir jämn, mjuk och skön.
After shave balm: Det är var det heter och gör så att huden inte är röd. Den mjukgör och återfuktar bra. Efter rakning och balmet blir huden baby-mjuk!

Det är viktigt att verkligen hitta något som passar sin egen hudtyp. Antingen får ni hjälp av en hudterapeut som kan ta reda på vilken hudtyp du har, eller så kommer du på det efter ett tag, som jag gjorde.

Så här fin hud har jag fått.



Ni får också en bild på mina linser. (Jag vet att man ser min egen ögonfärg här, den syns inte annars)



Hoppas att ni gillar detta inlägget, för jag är nöjd med det själv.
Glöm inte mitt motto: Ha det bäst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0