Vallåsen

Idag har jag åkt skidor på Vallåsen, som ligger någonstans i Hallandsåsen. Det var första gången jag åkte skidor i mitt liv.Och jag var inte nervös alls, jag visste att det skulle gå jättebra.
   Så vi samlades i en buss utanför skolan redan klockan 5.45! Såklart skulle jag somna om...Så jag gick upp i panik klockan 5.20! Då insåg jag hur lyckligt lottad jag var ändå att jag hade packat igår kväll. Men jag hann i tid.
   Vi satt och sov på bussen i ca 2 timmar tills vi var framme. Solen sken jättefint på himlen och man kunde känna värmen i ansiktet. Det var inte kallt. Vi åt lite frukost och tog på kläder, pjäxor och skidor. Sedan åkte alla ut vilt i backarna. Vi fick även lite info om hur vi skulle bromsa och svänga. Jag för min del hade redan åkt ner för en liten nybörjarkulle och lärde mig det bättre själv.

Nu var det i full gång!




Vi alla åkte, åkte och åkte!!! Grillad korv fick vi till mat. Vi åkte, åkte och åkte ännu mer. När de flesta hade blivit lessa på det, frågade vi såklart vad klockan var. 13.45. Okej...va, bara!? Så några av oss åkte lite till.
   Jag själv åkte även den svåraste backen och gjorde några störtlopp, vilket var väldigt kul. Jag lärde mig också en sak: Underskatta inte de som åker skidor! Det är faktiskt svårt att hantera i höga hastigheter. Det ser inte ut som att man åker snabbt, men när man själv står där på skidorna känns det som 1000 km/h.

Med andra ord var detta en väldigt lyckad dag! Solen sken hela tiden och det var jättevarmt. Man kunde till och med sola där. Alla hade fårr färg i ansiktena såg man i bussen.

HÄRLIGA VÅR ÄR PÅ GOD VÄG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0