Lite allmänt om mig.

Hej allihopa! Fick en kommentar för några dagar sen av ANONYM, som hade väldigt dåligt svenska, eller som missat några av knapparna på Iphonen? Du; Anonym; är misstänkt!
   Lite mysterium där? Nej, men han/hon/den/det undrade lite allmänt om mig, favoritfärg, gymnasieval etc. Så idag tänkte jag berätta lite mer om mig så lär ni alla känna mig lite bättre. Då börjar vi!


Jag heter André Oskar Sebastian Olsson. Jag är snart 16 år (fyller år den 18 juli). Jag bor i Ystad och älskar denna lilla stad. (Känns lite löjligt faktiskt att skriva sånt här!)
   Förr brukade jag träna gymnastik sen jag var 11 år. Jag har nyligen slutad för ca 3 veckor sedan då jag tyckte att det blev för mycket. Jag gick i en elitsatsad grupp bestående av 4 duktiga killar inklusive mig. Vi var duktiga, tävlade, fick 3 guldmedajler. Men jag tycker att det har blivit tråkigt och mest kännts som ett tvång att komma till träningen.
   Numera tar jag det lungt och har aldrig varit lyckligare, ...tror jag? Hmm, vad kan jag mer berätta? Jo, två färger jag gillar mycket är de här färgerna:

 En härlig ljusblå blandat med brunt

 En skön grön!


   Till hösten har jag sökt in till HV-Stylist på Ystads Praktiska Gymnasium, som är en friskola som startade upp förra året på regementet. Jag ser verkligen fram emot att börja där. Jag riktigt längtar dit och få göra massa roliga saker. Under de tre åren jag går där, kommer vi få åka på någon utlandsresa och styla där. Som stylist kommer man både göra hår, smink, kläder, allt! Än så länge är jag bara hemlärd, men kan väldigt mycket för att vara hemlärd. Jag övar mycket hemma, både på mig själv och andra. Hade jag däremot haft fler produkter och bättre saker, hade jag nog kunnat göra hur mycket som helst.

 Här har jag lockat min lillasyster hår.

 Här är också lite fler lockar, inte samma teknik använd.

 Här har jag fixat min mamma när hon skulle ut på tjejmiddag.


   Nu står det ganska still i mitt huvud om vad jag ska skriva om. Vi har haft Nationella Prov idag i NO, så min hjärna är ganska slutkörd.
   Kläder: Jag har definitivt min egen stil! Enligt mig så skulle min stil vara snyggt-coolt eller snyggt-stiligt. Ibland är det kombinationer. Just nu är jag väldigt inne på att byta klädstil. Till större glasögon, tajta jeans, enfärgad ganska tajt basic tröja, sneakers, fet klocka, något cool sjal i alla möjliga färger och mönster. Sån stil är inne nu, och jag älskar den!!! Den är faktiskt vår bild lärare: Marita-Krita (haha, busigt) som har inspirerat mig. Hon är så sjukt cool! Förretsen så gillar jag bild och är väldigt duktig. Jag har ritat jättemycket redan sen jag var liten. Ni som undrar, så har jag MVG i bild. Man kan inte ha bättre bild lärare än Marita! Här är en bild som jag gjort på en bild lektion.

 Den här bilden hänger också här hemma på väggen. Betyget på den blev MVG, såklart!

   Imorgon tänkte jag lätta på mitt hjärta för en snygg tjej i...Nej, jag ska inte avslöja för mycket. Det vill jag vara lite hemlig om. Jag är ganska privat när det gäller kärlek och så, så än så länge får ni leva i ovisshet om det.
   


   Nej, nu måste jag sluta skriva. Anna Anka söker Assistent har börjat, så nu ska jag titta på det.

Ha en bra kväll!
  


Kommentarer
Marie

Hej!

Kasta inte sten från glashuset, haha. Det heter lugnt och inte lungt.... Finns några andra fel, tur din svensklärare inte kollar. Eller? Ha det gött, och sov sött!

2010-05-05 @ 20:31:21
Henrik

hej fin blogg:)

allt bra?

2010-05-06 @ 00:29:19
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0