25/10

Det känns som evigheter sedan jag skrev här... Och jag har ingen aning om varför :S

Jag plockade och fixade mina ögonbryn igår iallafall. Och det blev bra. Fast jag ska nog låta de växa, så att jag kan forma om dem, för jag tycker att formen på dem är ganska ojämna.
   Jag vet inte om ni har hört detta förr, men iallafall... Ögonbryn ska vara systrar, inte tvillingar.

Asså, jag vet helt ärligt inte vad jag ska skriva. Jag har ingen inspiration idag. Inte samma glöd som annars. För ibland kan jag känna; Nej, nu ska jag göra en grym sminkning som jag kan blogga om!!! Idag känns det mer som ett tvång för att ni ska läsa något. Ovanligt nog har jag haft jättemånga läsare (ca 70st/dag)

På onsdag ska jag och klassen till Malmö på en modevisning, då vi ska sminka modeller som 80-tals stilen, typ.
   Känner mig rätt nervös, för jag och Eloise (som går i tvåan) ska vara "styrpersonerna". De som styr upp klassen när vi sminkar och så, för Jennifer, vår lärare, kunde inte komma.. Så vi får helt enkelt klara det själv och det kommer säkert gå jättebra!




Vad kan jag mer skriva om?? Jo, jag använde ACO's BUS igår. Jag blev riktigt nöjd med färgen, dock lite gul-tonig, men det är alla BUS, mer eller mindre. Ni ska få en bild i slutet. Och idag hade jag mer smink än vanligt. Annars har jag bara concealer och mineralfoundation från Tikei. Idag hade jag foundation, concealer, puder, solpuder och fyllde i ögonbrynen. Jag var så jäkla trött imorse och såg för jävlig ut, så därför tog jag extra trots att less is more. Egentligen hade jag nog inte behövt mer än vanligt, fast vem bryr sig?

Jag klippte mig i fredags. Lite kortare på sidorna och en liten lugg-justering. Mest för att se lite fräshare ut. Jag hade inte behövt et akut, jag kunde väntat två veckor till tror jag..

Jag har planerat att jag ska måla om mitt rum nästa vecka, när vi har lov. Ni får se resultatet då, jag tänker inte avslöja något än... Och jag ska passa på att möblera om lite, för jag ska göra av mig med mycket. Varför ska man ha en massa skit som samlar på sig damm? Jag ser ingen vits med det. Så då kan jag lika bra kasta det! Jag tror att det blir jättebra, men det tror inte min mamma. Huvudsaken är ju att jag trivs, inte hon.

Och jag fick redigera bilden lite, ljuset blev helt dåligt, och skärpan är usel. Men den får duga.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0