The past, present and the future

Jag har en massa känslor och tankar som flyter runt överallt nu.
   Det känns som att jag har fastnat i det förflutna för att jag är rädd för framtiden. Jag vet inte vem jag är, och jag vet inte hur framtiden kommer bli. Och jag vet inte vad jag vill med min framtid.
   Jag tror att jag har fastnat för att det finns så mycket som jag skulle vilja göra om i mitt liv. En del av mitt förflutna skulle jag bara vilja glömma eller göra om. En annan del skulle jag vilja gå tillbaka till och bara uppleva för att jag hade det så bra! Och att lyssna på Disney-låtar får mig bara att tänka på det förflutna och nuet, för alla låter påminner mig om något minne eller om något som jag skulle vilja göra, kanske till och med ångrar...
   Jag har fått lära mig av en suverän lärare på skolan att alla gör misstag, och det får man göra. Fast det är svårt, riktigt svårt att fortsätta med sitt liv och leva normalt. Även om inget liv är normalt, så tror jag att ni förstår vad jag menar.
  
Jag trodde att det skulle vara bra att börja gymnasiet. Börja om helt enkelt. Men jag har misslyckats totalt med det.
   Jag vet inte ens om jag har valt rätt linje. Att bli stylist/skönhetsterapeut kräver mycket kraft och slitande. Är det, det jag vill? Har jag det som krävs för att ta mig in i branschen? Kommer jag klara av pressen?
   Tanken om att byta linje har slagit mig. Men vem vet? Just nu känns allt för jobbigt att tänka på. Allt ihop har gjort mig helt utmattad. Och det är inte ett ord jag använder. Men nu är jag verkligen helt slutkörd. Jag pallar inte längre!! Livet är faktiskt svårt att leva!
   Jag skulle behövt en hårddisks rensning i min hjärna känner jag. Men tyvärr är det inte lika lätt som att radera allt på en dator. "I need a vacation away from everything" med andra ord.

Ni får ha det bäst iallafall!



Kommentarer
Carina

Nu skärper du dig andre! Du kommer att klara detta galant! Varför skulle du inte? Du är ju superduktig....har det i fingrarna..tänk dig för både en och två gånger, och gör inga drastiska beslut! Alla mår vi dåligt från och till!(även jag) men för allt i världen ge inte upp! Du är unik och kommer att gå långt!! Kramar carina

2010-10-18 @ 19:47:05
Mia

Hej Andre!!

Jag kan bara hålla med föregående talare!!! Så kämpa på!

Kram//Mia

2010-10-18 @ 20:51:18
Annika

André,försök att glöm allt gammalt, lägg tid och kraft på framtiden det är den som DU har en chans att påverka. Kramar från oss

2010-10-19 @ 18:56:19
Mormor

Livet är inte alltid en dans på rosor och det är av misstagen man lär sig och får en ny chans! Det svåra är att acceptera sina egna misstag och göra någonting bra av dem. Jag har gjort många misstag i mitt liv, men inte låtit mig knäckas av dem. Självklart ska du fortsätta din utbildning till stylist, du har det naturliga anlaget och med det yrkesvalet får du många möjligheter att hitta din nisch - teatersminkör, makeup-artist inom filmvärlden, TV - you name it! Keep going André. You will succeed!

2010-10-20 @ 22:09:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0