YPG

Idag har jag varit på min skolas (Ystads Praktiska Gymnasium) Öppet hus och hjälpt lärarna och eleverna att få ett perspektiv av oss elever som går på skolan.
   Och jag måste passa på att berätta att jag har lite svårt för att tala inför grupp. ((Och vi har hållt på med det i skolan, på svenskan.. Vi har hållt tal för varandra i små grupper, i stora grupper etc. Igen, på måndag ska vi hålla tal om en betydelsefull händelse.))  Idag fick jag (eller var tvungen snarare) att prata inför alla dessa människor om mig själv och om hur skolan var. Och det gick bra! Jag var inte nervös, och jag talade lagom långsamt och tydligt, så jag är så himla stolt över mig själv.
   Dessutom har jag gett mig in på allt som har med detta att göra. Jag ska vara aktör i en musikal, inför alla viktiga personer som skapar alla våra friskolor. Jag är ganska nervös för det. Och så har jag valt att vara elevrådsrepresentant för alla stylister. Det är en stor roll, då man måste prata mycket. Och jag vill ju kunna tala inför grupp eftersom det är nyttigt att kunna, och jag tycker det är kul, men vågar inte riktigt. Så detta är ett stort steg för mig själv. *Klapp på axeln*



Kommentarer
Anonym

Go for It, du är jätte duktig :)är jätte stolt över dig och allt vad du kan. Kram från oss i Simremarken

2010-10-05 @ 21:52:21
Morfar

Grattis. Vist kan det vara svårt att prata inför en grupp men med lite övning så går det bra. Som elevrådsrepresentant så får man också ett stort ansvar för sina kompisar. Lycka till.

2010-10-06 @ 06:44:36
Marie

Lysande! Man skall alltid utmana sig själv till nya saker. Kommer att gå jättebra. Kram på dig!

2010-10-06 @ 09:37:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0