Body sugaring

...Ja, detta är en annan metod än rakning, vaxning etc... Men är väldigt likt vaxning! Det är en "gelé"-aktig goja som man stryker på, på önskat område, mothårs, och sedan drar snabbt av, medhårs.
   Så detta är mycket skonsammare än vanlig vaxning. Det är bättre än vaxning, då "gelén" är helt ekologisk till skillnad från vanlig vax-gelé. Och man slipper alla strips. Och det är billigare. Och räcker mycket längre. Och är naturligare. Och man slipper allt hår. Så mycket positivt om detta!

Ingredienser:  4,7 dl socker       1,1 dl vatten     1,1 dl citronjuice

Allt är riktigt billigt! Citronjuicen köpte på Konsum för 7,50 (2dl).

Det man gör är att man kokar upp det på medium-hög värme. Rör om hela tiden så att inget bränns fast. Sedan, när det blivit lite mörkare, sänker man tempraturen till låg värme. Efter ca 15-25 min ska den ha blivit riktigt röd-brun. Det tar lång tid för den att bli klar. Men det är verkligen värt det.

Så här är lite om hur man använder det.



Kommentarer
...

Ofta det fungerar.

2010-09-16 @ 16:41:21
André Olsson

För det första tycker jag att du är riktigt feg som inte vågar stå för vem du är! Och jag har ändå din IP adress, så jag vet vem du är... Riktigt lågt!



Och har du ens provat det!? Jag och många andra har sett och provat denna nya metoden. Jag VET att det funkar, Jag skriver aldrig om något som jag inte vet funkar. Jag skriver om de saker jag tycker om och vad jag tror på.

2010-09-16 @ 19:36:13
URL: http://viceolsson.blogg.se/
Anonym

Ska den inte va gul o se ut som snor?

2010-09-16 @ 19:36:28
André Olsson

Nej, den ska inte vara gul när du har mycket av den. Men däremot, när du tar upp vaxen, ser det mer gult ut och liknar snor. För då har du inte lika mycket.

2010-09-16 @ 19:38:38
URL: http://viceolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0