Facebreak

Denna veckan ska jag ha en "ansiktskur". Och det innebär att jag ska vila huden från alla utsättningar. Ingen makeup, bara tvätta regelbundet och använda solskydd. Detta är ett bra sätt att vila och återställa huden. Jag mår bättre, faktiskt, på lång sikt. Både fysiskt och psykiskt. 
   Nästa vecka tänkte jag sola solarium. Det kommer bli första gången. Visst vill jag ta hand om huden, men det gör jag ju inte i detta fallet. Tvärtom. Men däremot tänker jag använda spf 15/20 för att skydda mig mot de allra skadligaste UVA/UVB strålarna. Så jag ska helt enkelt sola långsamt. Ta lite i taget.
   Det är viktigare än man tror att använda solskydd. Man kan förhindra huden åldrande JÄTTEMYCKET! Och det är ett sätt att förhindra hudcancer. Men nu vill jag inte säga för mycket heller, för man kan få cancer av allt!

Ha huden som bäst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0