Behind the scenes of a makeup-artist!

Att sminka är självklart huvuddelen för en makeupartist. Men förberedelser och eftergörat ingår också! Innan en makeupartist kan börja sminka, måste man plocka fram allt smink och lägga upp en plan hur man ska göra makeupen. Innan man kan göra makeupen, måste man veta vad man ska sminka för något genom att fråga managern som har anställt dig.
   Okej, så nu sminkar man! Efter man har sminkat gäller det att ta undan allt, se till så att allt smink är rent och fint. Det är viktigt att hålla alla penslar rena och fina också! Detta tar tid. Man bör både tvätta och sprita sina penslar med speciell penselsprit som man kan köpa. Jag och de andra makeupartisterna tvättar våra penslar med Yes; vanligt diskmedel.
   Idag har jag tvättat och spritat alla mina penslar som jag ska ha med mig imorgon när jag ska sminka inför en modevisning här i Ystad! Ska bli riktigt kul. Men jag vet redan att jag kommer vara jättestressad och orolig över att jag inte kommer hinna med alla modeller imorgon. Jag hoppas verkligen att allt går bra! Önska mig lycka till! :)



Kommentarer
Morfar

Självklart så kommer det att gå bra. Vi får väl se lite av resultatet senare.

2011-04-20 @ 06:56:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0