Efter modevisningen

Nu är jag äntligen hemma efter 6,5 timme sminkande och modellande! Hade åtta modeller och Anna från klassen hjälpte mig också, som tur var. Annars hade jag nog aldrig hunnit!
   Jag satte igång redan 13.30 med förberedelser, sen kl 14 var det bara till att köra igång! Vi var klara med alla modeller till 17.40. Sen förberedde alla sig inför modevisningen! Även jag fick vara ute och visa mig, fick även hjälpa till att klä på och av modellerna som var riktigt stressade. Det blev ett och annat bröst som syntes, haha ;)
   När allt var klart och de flesta hade gått hem, fick alla samlas och få en belöning för allt hårt arbete! Allihopa fick ett sktisnyggt läderarmband från Filippa K.


Vi fick även pengar att handla kläder för i butiken, men eftersom det inte fanns herrkläder, avstod jag från det. Så jag fick fundera om jag ville ha pengar i handen, eller något annat. Så det skulle jag fundera på.
   Jag blev även erbjuden jobb där! Helt sjukt! Jag kan fortfarande inte fatta att de ville ha mig där!? De sa att jag var så sjukt duktig, och kunnig inom mitt område. De tyckte att jag verkade vara väldigt kompetent och utåtriktad som var perfekt för detta jobbet. -Jag ska säjla kläder med andra ord. Jag var inte kompetent bara i smink utan om hela modebiten. Självklart vill jag jobba där! Så vi skulle sätta oss ner senare och diskutera detta. Så det känns ritkigt bra att jag ska få jobba hos en väldigt dyr och exklusiv affär. Outfit, heter den förresten. Ligger bredvid Tullklipp! De har en helt fantastiskt lokal!!
   Inte nog med allt detta; de ville anlita mig till en ännu större modevisning i sommar på Ystad Saltsjöbad. På kommer de hyra in modeller, och det är bara exklusivt folk, fint folk som ska dit. Det här är ingen vanlig modevisning! Har även blivit förfrågad att göra tre brudmakeup i sommar.

Nej, nu orkar jag inte skriva mer, trots att jag vill och är sjukt glad över allt! Tyvärr har jag inte en enda bild från dagen. Inte en enda :( :( :(


Kommentarer
Morfar

Det var trevligt att det gick bra och att man uppskattade det arbete ni utförde. Hoppas att det som finns framför dig också kan slå in för det hade varit roligt.

2011-04-21 @ 09:02:50
Eva

Jätteroligt att det går så bra för dig. Kommer du ihåg att jag en gång skrev att jag tror att du kommer att gå långt i modevärlden? Nu är du redan en bit på väg. Lycka till!

2011-04-23 @ 12:23:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0