Sista dagen av året

Många tycker att ett nytt år är en bra start där man kan börja om på nytt och att man ska göra ett bättre år än vad som varit.
Enligt mig håller detta inte fullt ut, vissa stunder vill man åka tillbaka och ändra den till något lyckligt istället och kunna njuta av det. Vissa saker sitter väldigt djupt och har påverkat livet för mycket för att man ska kunna starta om.
Mitt liv består av alldeles för många av dessa djupa, tråkiga stunder som aldrig kan repareras eller startas på nytt. Därför kan jag aldrig bli helt lycklig eller må riktigt bra. Så nyår betyder inte särskilt mycket för mig, hur känner ni?



Kommentarer
Mahad

Känner precis samma sak. Vissa saker kan man inte bara radera ut ifrån sitt liv.



Det som också irriterar mig lite grann är det här med "nyårslöften". Löften kan man börja hålla när som helst under året. Det har också visat sig att de som gör nyårslöften oftast inte klarar av att hålla sina löften. :P

2012-01-02 @ 13:10:55
Mormor

En sak har livet lärt mig - det är jag själv som bestämmer hur jag ska må. Ibland är livet inte lätt, men det är bara jag själv som kan påverka mitt liv och hur jag lever mitt liv. Jag har också stunder/tillfällen som jag skulle vilja ha ogjorda eller skulle gjort på annat sätt, men när det inte går att ändra det förflutna, så får man istället göra det bästa av nuet! Gjort är gjort och kan aldrig göras ogjort, men DU formar själv din tillvaro! Det finns ett ordspråk som heter "Räkna det lyckliga stunderna blott" och "Göm alla din sorger i en gammal säck". Det är två bra levnadsdeviser att tänka på. Livet kan bara bli bättre om vi själva vill det:-)

2012-01-02 @ 19:28:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0