Efter ansiktsbehanlingen

Det var riktigt skönt på ansiktsbehandlingen!! Det behövdes verkligen! Och jag lärde mig en massa nya saker också. Genom att känna hur hon (Cecilia) masserade mitt ansikte m.m så "vet" jag också hur man gör.
   Hon började med att rengöra mitt ansikte följt av en enzympeeling. Därefter tittade hon noggrant på mitt ansikte om vad som behövdes göras med det. Hon såg att jag hade fått utslag i pannan av något. Eller inflammationer rättare sagt. Utslagen var i det området min lugg hade varit på. Så därför frågade hon om jag hade haft något speciellt i mitt hår. Då sa jag wax och hårspray. Och med största sannolikhet var det det som orsakade utslagen.
   Cecilia tog på ett djupverkande serum oh ställde fram en ångmaskin som blåste på mitt ansikte för att öppna porerna och förbereda inför portömning. Väl när hon utförde portömningen, märkte jag att hon hade svårt att få ut något. Precis lika svårt som jag har, också därför jag måste trycka så mycket så att jag lätt får sår. Efter en noggrannare undersökning, berättade hon för mig varför. Och det var för att mina porer (alltså öppningen) var så små att det var väldigt svårt att få ut något alls.
   Som åtgärd la hon små, små snitt i porerna som behövde tömmas. Hon berättade att snitten var så pass små att det inte syns, dessutom läker huden snabbare också. Det stack till en sekund, sen var det inget mer med det.
   Jag fick ansikts och nackmassage. Både med och utan varma lavastenar. Det är riktigt härligt!! Sen fick jag en hårbottenmassage också.
   Efter massagen fick jag en rengörande mask i pannan och en fuktgivande mask i resten av ansiktet. Och just det: hon vaxade mina bryn också innan masken. Medan jag hade masken fick jag ett mirakelläppbalsam. Det gjorde verkligen mirakel på mina hemska läppar. 
   Som avslutning fick jag ett lager mineralpuder från Tromborg som har läkande egenskaper. Påväg hem känner man sig så himla avslappnad och fräsch. Det känns som att man är nyvaken, eftersom man blir helt avslappnad i hela kroppen.
   Jag gjorde detta på Vackra Hudvård och design. Deras hemsida: http://vackra.net ! Jag gillar verkligen Vackra. Inte minst på att man bli fin, utan för att man känner sig alltid välkommen där, det är en så himla härlig och mysig atmosfär där. Det är ett ställe man vill gå till. Där man kan koppla av.
   Imorgon ska jag dit igen på Spamassage inkl. kroppscrub 90 min! Ska verkligen bli riktigt härligt. Få koppla av ännu en dag på lovet. Det är precis vad jag behöver :D



Ha det bäst!    //ViceOlsson.


Kommentarer
Moster Marie

Oj, vad härligt! Man kan aldrig få för mkt av livets goda. Tror att jag skulle kunna gå varje dag om jag varit en rik Hollywood fru.

2011-02-22 @ 17:08:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0