Svar på tal!

Idag har det verkligen varit Kaos med stort K! Jag får damp på att det är motvind precis hela tiden, jag får damp på att det knappt finns någon luft i däcken på min cykel, jag får damp på att luvan på jackan flyger bak hela tiden, jag får damp på att en person påstår att jag har pms när jag förklarar vad hänsyn innebär.

Det var såhär: Jag och en kompis står upp för att det inte finns stolar att sitta på, medan två tjejer som sitter i en soffa (jättebekvämt) har sina fötter uppe på stolarna. Så jag säger till en av tjejerna att jag tar stolen. Jag var kanske inte sådär jättepositiv, men jag var verkligen inte sur! Och då skriker tjejen: NEEEEJ! Jag har mina fötter där ser du väl!? Då säger jag med en lite otrevlig ton att det är folk som måste stå upp medan du har dina fötter på den stolen. Det  handlar lite om hänsyn, sa jag med en något trevligare ton, men ändå lite lätt irriterad. Då kväker en tjej bredvid i soffan: Men sluta PMS:a , André! Det brydde jag mig inte om, så jag tog med mig stolen och satt där med min kompis. Efter det kände jag hur dålig stämning det blev och folk snackade skit om mig. Så jag och Emma gick därifrån. Jag tycker att jag gjorde rätt från min sida. Vad de tycker är ju inte mitt bekymmer? Just nu orkar jag bara inte bry mig. Alltid när man tycker att man har det bra, så finns det ALLTID något som kan sänka dig. Men denna gången ska jag bara ta fördel av detta! Jag ska inte låta någon sänka mig. Jag har lika mycket rätt att må bra som ni!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0