Döda Havet

Som jag skrev imorse behövde jag skrubba mig och duscha, vilket jag gjorde! Jag skrubbade mig med en produkt från Premier Dead Sea. Detta märke kommer från USA och vi köpte detta i Malmö där en engelsk-talande tjej visade produkterna, vi fick testa det och vi beslöt oss för att köpa en scrub och ett body butter. Det var ganska dyrt, men det är bra produkter!
   Salt Scrub innehåller givetvis salt från döda havet, och saltet ligger i en aromatisk olja. Jag gillade scruben; saltet var lagom stora runda korn som inte skavde eller rev, utan det var skönt att skrubba sig. Den aromatiska oljan doftade lite starkt av citron med ändå sött. Saltet smälte in i huden tillsammans med oljan som lämnade huden fettig av oljan, men gud som den gjorde huden mjuk och skön!! När man sköljde av scruben var huden lite fettig, men det behöver man, för när man torkat sig med handduk är huden silkeslen.
   Body Butter luktar inte så mycket förrän man smörjer in sig. Tycker inte att den var så dryg, tror att det var för att formulan var ganska torr. Den var väldigt lättabsorberad och huden kändes inte mista lilla fettig eller oljig. Dock efter ca 2 min känner man hur återfuktad huden är, men fortfarande inte fettig. Huden doftar svagt och väldigt gott! Och doften håller sig länge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0