At Makeupstudion!

Jonna gjorde ett inlägg på vår skolblogg också, så titta in Här!

Hela klassen åkte till Makeupstudion 8.02 från stationen. Såklart var tåget sent, så vi kom försent dit. När vi kom dit var jag lite nervös, inte så farligt faktiskt. Vi gick in, hälsade lite. Sen ryckte en makeupartist ,vid namn Sidney, i mig och sa att hon jättegärna ville sminka mig. Så visst, jag vågade inte säga emot. De skulle ha prov i trend och fantasi, så vi blev sminkade enligt trend och fantasi.



Här blir jag då sminkad av Sidney! Tre olika makeupartister och en annan modell kommenterade att jag hade en riktigt fin hy. Det tycker inte jag! Sidney tyckte att jag hade en väldigt fin face shape och att det inte var konstigt att jag hade varit modell innan (hon har engelska som modersmål) så det blev lite svengelska emellanåt.
   En annan makeupartist som hette Annika tyckte att mina ögon och ögonbryn var helt perfekta. Hon ville ha mina bryn och ögon! Så det blev många kommentarer och komplimanger må jag säga!
   Först gjorde hon en trend sminkning (som jag tyvärr inte ha bild på) men det var en brun, väldigt utdragen sotning och stark modellering.
   Efter det blev det en fantasisminkning som blev såhär!






Till sist fick vi en valfri sminkning. Då valde jag bara en vanlig, naturlig eftersom vi var i Malmö. Då vill man helst inte sticka ut kanske med en extrem sminkning om man är kille.
   Sidney ville även ha mig som modell till slutfotograferingen. Då blir jag alltså sminkad och fotad på deras allra sista prov, och under det provet måste de bli godkända makeupartister. Så det ska bli kul! Jag och Elin ska dit på slutfotograferingen, eftersom Sidney och Annika ville ha oss då.
   Har inte så mycket mer att berätta.. Men titta gärna in på vår skolblogg och se där! :)

Ha det bra! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0