Kort Sminklektion!

Nu tänkte jag lära er lite smink och även visa en inspirerad sminkning av Lady Gaga!

Fransmarkering!

En fransmarkering är Makeupstudions lilla hemlighet, som alla väldigt proffesionella makeupartister använder sig utav. En del tror att det räcker med en eyeliner nära fransraden, men nej! I en sminkning har man alltid en fransmarkering. Både tjejer och killar!



Men vad gör en fransmarkering då? -Den förstorar ögat och ger en fransförtätande effekt!

Kontrastfärger!

Kontrastfärger använder man sig utav då man vill framhäva sin ögonfärg. Jag har blå ögon. Kontrastfärgen till blå är orange. Alltså ska jag ha orange ögonskugga för att framhäva mina ögon.

Kontrastfärger till dina ögon:

Blåa ögon - Orange
Gröna ögon - Rött
Bruna ögon - Blå/Lila
Svarta ögon - Antingen svart eller vitt



Ser ni hur det vänstra ögat får en helt annan, djupare färg?




Nu till min inspirerade sminkning!





Sminkningen ser annorlunda ut på mig eftersom mina ögon är blå. Och för att de som sminkat Lady Gaga har dragit på med mer färg.

Jag är iallafall nöjd! Jag hade definitivt kunnat övat mer och få det likadant ;) Men det orkar jag inte, haha!

Ha det bäst!



Kommentarer
Hanna

Hur gör jag fransmarkeringen? Och med vad?

2011-03-23 @ 14:28:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0