Ännu en fråga

Fråga 3: Jag har grönblåa ögon och mörkbrunt hår, och är väldigt ljus i hyn.. hittar aldrig någon ögonskugga som jag tycker passar mig i färg.. använder jag brun så känns det som att det skär sig mot mitt bruna hår.. har du något tips?

Svar: Om du vill framhäva dina ögon använder du dig av en orange eller brun ögonskugga. Eftersom du tycker att det bruna skär sig, bör du ställa dig frågan varför? Jag skulle kunna tänka mig att tonen är fel, inte färgen. Alla färger har en ton. Antingen varm eller kall (varm innehåller fler gula pigment, kall innehåller fler blå pigment). Om du har en varm hårfärg (en lite guldig, mer röd brun) ska du ha en varm, brun ögonskugga. Om du har en kallare hårfärg (en silvrig, bara brun rakt av) ska du ha en kall, brun skugga. 
   Sen kan det vara så att man inte passar i ögonskugga bara. Vissa är ju så också. Men jag hoppas att mitt svar kan vara till hjälp :)
   


Kommentarer
Alma

tack! jag har nog haft fel färgton på den bruna skuggan :)

2011-05-27 @ 12:11:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0