Återfått respekten för djurhårsborstar och penslar

Ett tag var jag verkligen emot djurhårsborstar! Om jag ska vara ärlig föredrar jag fortfarande syntetiska borstar och penslar! Syntetpenslar har så himla många fler fördelar!

¤ Det är snällare mot djuren
¤ Det kan inte utvecklas bakterier i håren och är därför "renare"
¤ De håller längre
¤ De är mjukare
¤ Ingen risk för att vara känslig mot penslarna

Men sminkresultatet påverkas ju av penslarna! Av min erfarenhet tycker jag att man får en mjukare look (inte så hård med skarpa kanter) med syntet jämfört med djurhårs. Och de mjukaste penslarna jag hår är gjorda av syntet. De är i precis lika fint skick som när jag köpte dem, och det är inte mina djurhårs.

Hon på Make Up Store sa att man först skulle tvätta djurhårspenslarna med diskmedel (för att få dem rena) och därefter skulle man tvätta dem med schampoo och balsam för att vårda dem. Och det förstår jag nu! Hade jag tvättat mitt hår med diskmedel hade håret blivit rent, men till slut hade det blivit risigt och mindre mjukt, eller hur!? Så om jag känner mina penslar rätt kommer de behöva en hårinpackning! ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0