Mineralpuder från .färg

Har bestämt mig för att gå ur mitt "Tikei-beroende" och börja använda .färgs mineralpuder istället. Detta mineralpudret innehåller mica, kaolin, korallalgsextrakt, methylparaben, propylparaben och pigment.

Kaolin är en slags lera som hjälper huden läka samtidigt som den resnar ut smuts från huden. Alltså är detta väldigt bra för folk med fet hy och lämpar sig bäst för blandhy eller fet hy. Har du torr hy skulle jag inte rekommendera det!

Korallalgsextraktet renar huden och ger vitaminer och har en lätt fuktgivande effekt.

Lämpad till min hudtyp så är denna teoretiskt sett bättre än Tikei. Så jag får helt enkelt pröva ordentligt så att jag kan se! :) Har beställt hem en färg som passar mig samt lite annat smått och gott som jag visar när jag fått hem det!





Kommentarer
Anonym

Men hur är det med parabenen? Det brukar ju inte vara bra för huden.

Svar: Parabener är ett slags konserveringsmedel. Inget farligt för huden, men man hade lika gärna kunnat vara utan faktiskt. Jag tror det innehåller parabener för att bevara kaolinets och korallalgets effekt så långt som möjligt.
André Olsson

2012-06-19 @ 20:50:08
Therese

Hej!
Har följt din blogg ett tag och tycker det är riktigt roligt att få läsa lite skönhetstips från en kille!! :)
Hoppas du kommer fortsätta att skriva och de vore roligt att se lite nya inlägg snart! :)

2012-06-23 @ 14:16:51
URL: http://theresestrid.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0