Den snyggaste makeupen för alla tillfälle!

Nu kommer jag med en liten bild-tutorial på den snyggaste (enligt mig) makeupen som du kan ha alltid; till konfirmation, fest, vardag osv.

1. Börja med en lätt primer. Gör en tunn eyeliner mellan dina egna fransar (väster öga)


2. Lägg sedan en ljus skugga i ögonvrån och på brynbenet (höger öga). Packa på en beige färg från mitten av locket och utåt. (vänster öga)


3. Lägg ytterligare en mörkbrun skugga precis i hörnet av ögat som ser ut som dessa två tecken:
<  >


4. Sudda ut alla kanter med en mjuk, fluffig pensel!


5. Gör samma sak under ögat och lägg en vit kajal på vattenlinjen.


6. Sist ut: Mascara!


Kommentarer
Sellwin

Snyggt men är nog lite väl vardags för mig:) Jag föredrar all-in vid festligare tillfällen.

2012-03-30 @ 19:34:07
URL: http://www.sellwin.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0