Highlighter

Higlighter är något som man kan använda för att ljusa upp eller förstora partier i ansiktet; näsa, kindben, amorbåge, haka, panna; allt efter dina behov. (Jag brukar använda highlighter och dusting (mörkare skugga) för att få min näsa att se rak ut till exempel).
   Det finns många olika varianter av highlighters; både i puderform, krämform och skuggform. Tikei har en som heter Mineral Veil Glow (puderform). MakeupStore har en som heter High Tech Lighter i färgen Platina (krämform). Makeupfabriken har en som heter Grädde (skuggform).
   Alla som jag nämnt funkar exakt lika bra och är av hög kvalité! Vilken ska just jag ha då? Jo: det är din hudtyp eller ditt önskemål som bestämmer. Krämform om man har lite torrare hy och kanske inte sminkar sig så mycket med foundation, concealer, puder osv. Tikei's blir naturlig och snygg på vilken yta du än lägger den, både om du har smink eller inte. Ger dock inte så stor uppljusande effekt. Skuggform passar bra om man har en normal-fet hy.
   MEN, även om jag har torr hy kan jag även ha i skuggform, det beror på vilket resultat jag vill ha, så det är bara att testa sig fram! :)

  



Kommentarer
Andrea

Åååh tack för tipsen! Great as usual :)

2012-03-08 @ 10:59:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0