Min hudvårdsrutin



Jag har en torr/blandhy och är samtidigt känslig. De flesta produkter jag använder kommer från Peggy Sage. Undantagen är läppcreme, ögoncreme och eventuell solskyddsfaktor. Detta är min basic-rutin som jag gör varje morgon och kväll (bortsett från rakningen)

1. Rakning! Jag börjar med att blöta delarna av ansiktet där jag ska raka mig och applicerar rakgelén. Därefter rakar jag mig med Philips Sensotuch (denna kan användas lite både torr och våtrakning). Sist skäljer jag bort rester med vatten.

2. Rengöring! Jag tar en pump av Peggy Sages vitaminerade rengörningsmjölk och rengör ansikte och hals med cirkelrörelser i ca 1-2 min. Upprepas vid behov. Denna sköljer jag bort med hjälp av cellulosasvampar (kan man hitta i hälsokostbutiker osv.) som även hjälper till att ta bort döda hudceller och stimulera huden.

3. Ansiktsvatten! Jag fuktar en bomullspad med en pump ansiktsvatten. Därefter sveper jag den över ansiktet, uppifrån och ned. Detta stänger porerna och förbättrar hudens struktur och fuktbalans på djupet.

4. Fuktcreme! Allra sist tar jag upp ungefär 2 ärtor (i storlek) av creme och smörjer in ansikte och hals (ej ögon och mun). Denna creme jag använder återfuktar och lugnar en stressad hud samt är skyddande mot fria radikaler och skapar en fuktreservoar i epidermis (översta hudlagren).


Kommentarer
Amanda

svar: Åh vad kul :D Tusen tack!

2012-03-09 @ 18:44:55
URL: http://getgorgeous.blogg.se/
Dream

Vad är det för märke på rakapparaten? :)

2012-03-10 @ 18:15:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0