För männen - Lyx vs Budget

Även om jag är en kille, så köper jag nästan inga produkter som är speciellt avsedda för män av många olika anledningar. Mina erfarenheter av "produkter för män" har inte varit bra, jag tror inte på det, och det jag testat har inte varit så bra som annat jag hittat. Raklödder/Rakskum/Rakgel däremot, köper jag faktiskt! Oftast har det bara blivit att jag köpt från Gillette eftersom de är lätta att få tag på och är billiga (ca 50kr st). Jag har provat massvis av deras olika varianter; original, irritation defense, Proglide, Proglide Fusion, osv osv.
 
MEN för ca 3 månader sen så köpte jag en dyrare variant från Biotherm som kostade 170-200kr ungefär. Därför tyckte jag att det kunde vara lämpligt med en liten jämförelse om dyrare är bättre.
 
Gillettes är är gel som man jobbar upp till ett riktigt skum med lite vatten och cirkulerande rörelser. Ger ett bra skydd för huden men lämnar en slags hinna på rakbladet (för att ge bättre glid kanske) men det gör rakningen svårare. Man måste skölja bladet ofta och väldigt noga för att få en bra rakning. Gelen/skummet torkar något under tiden och gör de sista delarna lite svårare som man ska raka. Väldigt billig och jag tycker man får valuta för pengarna.
 
Biotherms kommer ut som ett skum och denna behöver man inte löddra upp, utan den är färdig till att bara stryka på. Den känns luftigare och tunnare, ger ingen hinna på rakbladet, men känns heller inte lika skyddande. Den håller sig "fuktig" genom hela rakningen och det ger en bekväm rakning. Efteråt känns huden dock väldigt lugn som om den faktiskt har fått ett bra skydd även om det inte känns så under tiden.
 
Denna fight mellan de båda är väldigt svår för mig då jag tycker de båda ger ett bra resultat. Har jag bättre med pengar hade jag köpt den dyrare, hade jag haft lite mindre så hade jag köpt den billiga. Jag hade helt enkelt köpt båda igen och för min del är detta oavgjort. Någon av mina läsare som tycker annorlunda? Kommentera gärna så att jag får veta vad ni tycker :)
  
 
 


Kommentarer
Eddie

Gilette har en genomskinlig gel som inte löddrar så att man ser vad man håller på med, personligen är detta min favorit!:)

2014-02-11 @ 23:28:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0