Mix gymnastik tävling i Åstorp

Ja, just nu är jag väldigt utmattad och trött efter en tuff tävling i Norra Skåne.
   Jag åkte upp till Åstorp med en annan gymnastikkompis: Tobias Olsén. Det tog inte så lång tid som jag hade trott (ca 1.30-2h). Vi satt mestadels och lyssnade på radio. Rätt trevligt faktiskt.
   När vi kom dit efter några varv runt Åstorp, började mina nerver sprattla av nervositet. Därefter gick vi in i hallen, tog på oss våra tävlingskläder och började vår förträning. Vi var riktigt duktiga!
   När defilerningen hade varit (inmarschen) så skulle vi ha vårt fristående ganska tidigt (sjätte på listan). De flesta av oss var nog väldigt nervösa då eftersom vi gjorde några småtabbar och så. Men när vi fick se det filmat så såg det väldigt bra ut. Vi fick en poäng på 8.0 vilket är väldigt bra!
   Sen skulle vi ha tumbling, som var 47:e på listan, så vi hade ätit och så innan. Vi var nervösa då också. Men då kunde vi hantera det bättre. De varven var de bästa nånsin!!! Vi fick 8.65 poäng!


   Till sist, 49:e på listan skulle vi ha trampett. Det gick också bra och vi fick 8.3 poäng.


Vi fick guld i alla tre grenar!!! Gk Splitt är bäst!!!

Bilder kommer så fort som möjligt. Min dator vill inte just nu...


Kommentarer
Morfar

Bra jobbat.

2010-03-15 @ 07:04:42
jamie

vi var bäst! (:

2010-03-27 @ 16:15:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0