Projekt: Dagsarbete

Idag har min dag varit riktigt fullproppad av projekt. Jag är hos pappa nu, så då har man chans att sova gott och röra på sig jämfört med när man är i stan.
   Ja, idag iallafall har jag sovit länge, typ till klockan var 10. Jag åt frukost. Sedan började allt hända. Jag och pappa bestämde oss för att klyva ved. Så det gjorde vi ganska så länge. Strax efter det bestämde jag mig för att göra en soffa. Ja, en soffa av alla möjliga saker man kan göra! Det var riktigt roligt att snickra och måla.



Och så här ska min soffa se ut!




   För en timme sedan såg jag att vi hade rabarber i trädgården, så jag plockade dem och gjorde en rabarberpaj. Det känns ganska konstigt att äta det i maj. Och det är så himla dåligt väder! Ja, iallafall så väntar pajen på att få komma in i ugnen.

 Mums, som Maria Montazami hade sagt.

   Ha en skön fredag!


Kommentarer
Mamma

Vi plocksde oxå rabarber igår. Så det blev oxå en paj här. Gott!



Krister skulle oxå klyva ved så du kanske skulle ta anställning hos honom oxå nu när du är på hugget.



Ha det så bra. Kram mamma

2010-05-15 @ 08:30:12
Annika Toth

Låter som en bra helg, ska bli spännande att se din nygjorda soffa. Kram

2010-05-18 @ 19:35:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0