Recension

För någon timme sedan var jag på Åhlens och köpte primern, som jag skrev om tidigare. Så nu tänkte jag recensera den.



Lumene beauty base crystal radiance primer. Varför måste alla produkter ha så långa namn?

   Om vi tittar på utsidan, så är det en fin, skön förpackning som är lätt att öppna.
Innehållet: ett stort plus var att den doftade lagom mycket och det var en härlig doft. Krämen är vit, går lite åt det rosa hållet och skimrar mycket. Den är väldigt skön att lägga på, på ansiktet och luktar gott, som sagt. Vad den gör är att den slätar ut hudytan lite grann, inte så mycket som jag förväntade mig. Den ger också en otrolig lyster. Det är inte glitter heller som ger lyster, utan skimmer från ljusreflekterande kristaller. Det är perfekt om man har lite trött och glåmig hy. Den minskar inte porerna om man bara har primern. Däremot fäster sminket mycket bättre än annars. Har man lite smink försvinner allt nästan. Porerna blir osynliga och hudtonen blir väldigt jämn och fin.
   Jag skulle nog inte köpa den igen men det är en bra "pröva-på" produkt. Jag skulle vilja ha något som slätar ut mer. Jag vet att det finns en lite dyrare variant; fast budgetpris; för ca 139:-. Smashbox heter den. Lumenes primer kostade 110:- på Åhlens. Den sägs räcka till ca 5-6 månader. Dryg är den, så är ett bra budget alternativ.
   Om jag nu tvunget måste ge ett betyg så sätter jag 7/10. Varför jag sätter det är för att jag ville ha en mer utslätande effekt och lite mer "magic" om ni förstår vad jag menar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0