Mineral makeup



Concealer, Foundation, Bronzer, Blush, concealer brush, kabuki brush, blush brush.

Detta är att du behöver för att vara snygg. Och eventuellt mascara.
   Detta är från TiKEi och Oriflame.

De olika concealer-färgerna har olika egenskaper. Den gula är till för att neutralisera lila och blått under ögonen (mörka ringar). Och den gröna är till för att neutralisera rött. Till exempel en finne eller en sprucken kapillär. (Små röda "ådror")
   Den gula concealern älskar jag!! Av alla olika concealer jag har provat, så är det inget som "trollar bort" mörka ringar så bra som denna. Allt blått och lila försvinner. Du har aldrig sett så pigg ut som med denna!

Jag har skrivit om TiKEi när jag startade bloggen (i februari) så ni kan titta vad jag skrev då...

Foundationen är perfekt på T-zonen. Jag tycker den syns lite för mycket på kinderna, iallafall på mig. Annars ser man helt naturlig ut.
   Bronzern och rougen från Oriflame är också jättebra. Det blir helt enkelt perfekt resultat. Varken för ljust eller för mörkt. Så de passar alla hudfärger.
   Borstarna är också från Oriflame.

Mineral makeup har många fördelar; Täpper inte till porerna, vissa märken läker finnar och orenheter. Vissa nätter sover jag med mineral makupen för att vissa av mina finnar försvinner snabbare då. Och man kan sova med det eftersom det inte täpper till porerna.

Jag hade kunnat skriva ännu mer, men nu ska jag äta pannkakor!  (Och kanske en burk sockervax till efterrätt) - Så, Jonna! Nu bjöd jag dig på ett gott skratt!

Ha det bäst!


Kommentarer
Jonna

JA, DÄR KOM DET ÄNTLIGEN! ;D Hhahahahahaha

2010-09-29 @ 19:14:11
URL: http://lifebyjjonna.blogg.se/
evelina

asbra tips andré!:D

2010-09-29 @ 19:48:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0