En fråga...

Fick en fråga idag av Maria som jag tänkte besvara :)


Hej Maria! Tack så mycket!! :)

Det finns inget direkt svar på hur man bli av med finnar. 
   Det jag kan rekommendera är att att rengöra och återfukta alltid! Morgon och kväll. Använd samma produkter morgon och kväll under en månads tid så lovar jag att bara det kommer göra underverk!
   Något annat jag kan tipsa om är ångbad. Du kokar upp vatten i en kastrull, sen tar du en handduk över huvudet och "stoppar in huvudet i ångan" och låter ångan öppna upp porerna under ca 5-10 min, därefter använder du en scrub och sköljer av med kallt vatten.
   Mina två sista tips är att inte trycka eller klämma! Det är skitsvårt, det vet jag om, men det hjälper! Istället för att trycka använder du en lermask endast på finnarna under natten. Jag använder proactivs mask som kostar 149kr. Jag tar bara på masken på finnarna, sover med den under natten och vaknar upp utan lika många finnar. Det försvinner inte helt under en natt, men efter en vecka eller två bör allt vara borta om inte tryckt och tagit på masken så fort en finne börjar dyka upp.

Hoppas svaret hjälpte dig! Ha det bra :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0