Svar på frågor

Vilket är ditt fullständiga namn?
André Oskar Sebastian Olsson

Skilda/Gifta föräldrar?
Skilda sen jag var 8 år.

Är det stor skillnad på bloggliv och privatliv?
Svårt att svara på.. En del är det större skillnad på! Jag försöker var samma person, men det är jättesvårt! När jag tänker efter är det är så himla lätt att bara visa de bästa sidorna av sig. Men jag har också varit väldigt negativ för några månader sen och haft en "olycklig" blogg, och då tycker jag faktiskt att det är bättre att bara visa den goda sidan och inte smitta av sig :)

Vad tänker du göra efter gymnasiet?
Jag vet inte exakt när, men jag har definitivt planerat att vidareutbilda mig till hudterapeut då jag redan nu känner att det är av ett större intresse än själva sminket.

Är du en duktig makeupartist enligt dig själv?
Tja.. Allt beror på vad man definierar som duktig. Ska jag vara ärlig mot mig själv vad jag tycker, så är jag inte så duktig på att sminka (jag känner de som kan sminka bättre än mig) men däremot är jag duktig på att marknadsföra mig och vara social på ett sätt så att min kund känner sig trygg med mig och blir nöjd även om sminket inte är helt bra. Jag tycker det är viktigare att kunna ta hand om en kund än att bara kunna sminka bra!

Läste att ni börjat med SPA i skolan, hur är det?
Det är helt underbart!! Detta är nog det bästa jag vet! Det är dels så himla skönt att få en massage eller ansiktsbehandling men att även kunna ha släkt och vänner som trånar efter att få en behandling nu när man "kan" det :)

Var tror du att du kommer vara om 5/10 år?
Jag hoppas ju på att jag kommer vara färdigutbildad med det jag vill göra. Innerst inne skulle jag också vilja öppna egen salong och butik, troligtvis här i Sverige och då kommer jag jobba där. Kanske är möjligt att jag kommer vilja läsa till yrkeslärare också... Det är så många som säger att de ska flytta utomlands, men hur många har faktiskt gjort det ärligt talat? Rent ekonomiskt funkar det inte... Man måste jobba upp sin karriär innan man kan göra sånt. Och man ska vara realistisk när det gäller sånt här ;)

Vad hade du tagit med dig om du hade hamnat på en öde ö? (en sak)
Jag hade definitivt tagit med mig en kniv!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0