Fråga om foundation

Hej. Nu är det så att jag har prövat hur många foundation som helst. Och alla jag använder gör att jag blir orange i huden. Vet inte riktigt vilket håll min hud går åt. Men jag tror det går mot det gula hållet. Kan du rekomendera någon bra foundation som går åt det gula hållet. Sen har jag lite problem/känslig/torr hud i ansiktet. HJÄLP, tycker inte riktigt att de på Kicks där jag bor är bra på att fram någon foundation till mig. Hur skall jag göra??

Hej! Att hitta en foundation som passar huden och ger det resultat man vill ha kan inte alltid vara så lätt. Det första jag undrar är om du vill ha flytande eller inte. Vissa känner att de MÅSTE ha flytande, annars rekommenderar jag bara mineralpuder.

Mineralpuder är en mirakelprodukt som kan täcka och vara som foundation, concealer och puder i ett om man väljer rätt, förstås! Det som är extra bra med mineralpuder är att de lugnar en känslig hy, dämpar inflammationer och läker blemmor, dämpar rodnad, återfuktar och ger huden näring och balanserar huden. Kanske låter lite för bra för att vara sant kanske? Tro mig, det funkar! Jag har använt mineralpuder i 3 år nu och hade aldrig kunnat gå tillbaka till flytande!

Jag tycker att du hade kunnat testa Tikeis mineralpuder till en början (de är inte så dyra heller) och testa den i 1 månad i streck och se vad du tycker, utvärdera den och känn efter om det är något för dig. Det viktiga är att det känns bra och ger dig ett bra resultat. Jag tror du skulle kunna ha nyansen N som går lite åt det gula hållet men är ganska neutral och passar de flesta. Sen får man välja vilken mörkhet man ska ha (jag har 2) och 2-3 är de allra vanligaste. Titta in där och kolla lite :) http://tikei.se

Är du sugen på flytande så kan jag varmt rekommendera Färgs mineralfoundation som du hittar på http://makeupfabriken.se

Har ni andra läsare några frågor om foundations? Kommentera här nere och ställ så många frågor ni vill! :)



Kommentarer
Anonym

Tack för att du svara på min fråga ang foundation. är den som inte tycker om flytande foundation. Men jag skall testa Tikei igen, har gjort det innan men har inte riktigt varit njöd. Men är nog för att jag har lagt på foundationen fel. :(

2012-11-01 @ 13:26:43
Andrea

Hej fina du :)

Har också tänkt testa tikei.Jag har balndhy och undrar hur mattgörande den är? Behöver man puder över?

Kramar!

Svar: Skulle rekommendera Mineral Veil Matte också! Min hud är också lite fetare på vissa ställe, och då behövs det ovanpå om det garanerat ska sitta från morgon till kväll, annars håller det iallafall 4h beroende på vad man gör dvs ;)
André Olsson

2012-11-07 @ 15:25:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0