Produkter med Aloe Vera och Arnica

Har nyligen införskaffat mig tre produkter till ansiktet från Oriflame, då jag behöver nya produkter hos mamma. (Har mina Bioline-produkter hos pappa.)

Eftersom min hud är ganska känslig och behöver lite fukt så verkade dessa mest lämpliga för mig. Jag blev båda glatt överraskad och samtidigt lite besviken. Ska förklara varför. Måste också säga att de luktar himmelskt gott!!

Rengöringen trodde jag skulle vara som en fuktgivande mjölk. Men det var istället en löddrande kräm. Jag skulle hellre (personligen) velat ha en mjölk. Men till den positiva överraskningen var att den tog bort allt väldigt lätt och huden blev inte alls torr som jag trodde med tanke på konsistensen!

Ansiktsvattnet gillade jag! Torkade inte ut huden, men drog samman porer väldigt bra och huden kändes extremt fräsch och ren efteråt.

Krämen hade en aning sämre doft (tycker det är dåligt för att jag gillar doft, men tycker det är bra att det inte är lika mycket eller ingen parfym alls eftersom det är bättre för en känslig hud). Konsistensen kändes väldigt fet och tjock, men även här blev jag glatt överraskad, den kändes väldigt lätt och sjönk in bra i huden och lämnade varken en matt eller glansig yta, och jag kunde verkligen se skillnad att rodnader dämpades efter en stund och strukturen jämnades ut ordentligt!

Så sammanfattat är jag extremt nöjd med tanke på priset 115:-, 110:- och 125:-. I serien finns det även en lättare gelé istället för crème och även ett läppcerat.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0