Stooort

Förbered dig för läsdags!

Jag börjar få riktig ångest! Tiden går helt enkelt för fort... Den 23 börjar jag skolan. Det är 13 dagar kvar. Och hur fort går inte 14, jag menar 13 dagar!? Efter det tar jag studenten, eller?
   Imorse när jag skulle gå till jobbet, kände jag att det var så där lagom morgonkallt som det brukar vara när hösten närmar sig. Det kändes precis som dagen jag började sjuan. (Det får mig att minnas min svenkuppsats jag skrev om den dagen) Riktigt läskigt. En massa känslor flödar inom mig just nu. När jag skriver detta känner jag mig jättegammal (och som alla "äldre" brukar säga)  - Ta vara på tiden medan du är ung, du har det aldrig det så bra som när du går i skolan.
   Jag träffade två f.d. lärare från Norreport idag. Och det var sååå himla kul att återse dem. Senare idag, träffade jag också tre till. Precis som på avslutningsfesten, läntar jag verkligen tillbaka till "den gamla goda tiden"
   Det är så mycket som jag uppskattar av vad jag lärt mig av alla underbara lärare, nu, men inte insett det förrän nu heller.

Ser man det ur ett annat perspektiv, så ska det självklart bli jättekul att börja gymnasiet och lära sig nya saker, göra det man vill göra, vara med om nya äventyr etc...
   Det börjar bli svårare att somna på nätterna. Jag har för mycket i mitt huvud, det finns för mycket tankar, idéer, minnen, funderingar och allt möjligt.
   Jag känner bara för att resa iväg långt bort, starta ett nytt liv, utan en massa bekymmer. Helt ärligt tror jag att jag behöver sjukskriva mig ett tag. Mitt huvud orkar inte mer just nu. Det händer för mycket.

Så nu ska jag försöka sova gott... Tror inte att det kommer funka men jag kan ju alltid hoppas. Ett sömnpiller hade inte suttit fel ^^

Ha det bra =)


Kommentarer
Marie

Aja, lilla vän. Så ung, då ska man inte ha så mycket i huvudet som bekymrar. Tänk på gamla mig istället.....

2010-08-12 @ 10:53:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0