Right now

Jag är verkligen ledsen för mitt dåliga bloggande! Har helt enkelt inte orkat eller varit tillräckligt inspirerad.


I onsdags var det Öppet Hus på min skola (Ystads Praktiska Gymnasium), så då gjorde jag en sminkning på mig själv; bas och en globskugga. Orkar inte förklara ingående om vad det är... Kan göra det en annan gång som ett separat inlägg. Och det sminket vi har i skolan är jättebra. Här är en oredigerad bild.








Igår var vi lediga (eller hade studiedag). Så då skulle jag behövt göra två eller tre arbeten som jag inte är färdig med än, men lat som jag är, så har jag inte gjort det än. Istället skottade jag massor av snö, sedan lekte jag lite med mina småsyskon i snön.



Här är mina fräcka långkalsonger (och det är jag som tar fotot) Så att ni inte tror att jag hände upp mina ben ;)




Idag har jag tagit hand om mig själv. Sovit ovanligt länge (vilket jag behövt), och använt hårinpackning och ansiktsmask, för att vara lite fin. Min hud och mitt hår har verkligen tagit stor skada av vädret. Håret har blivit helt strävt och min hud fnasar sönder. Och desto torrare min hud är, desto fler röda prickar får jag.. Så min hud ser hemsk ut!!



Jag idag, i morgonrock och fixade ögonbryn för en gångs skull.




I torsdags var Birgitta Lagerholm (Sveriges främsta makeupartist och VD för Makeupstudion) och hälsade på mig och min klass. Då berättade hon för oss i ren allmänhet vad en makeupartist gör, vad man jobbar med, hur man kommer in i branschen, varför det är så viktigt med bra hygien etc...
   Vi fick vara delaktiga, så alla fick prova på en liten del av hur man gör en kolsvart sotning. Det var väldigt lärorikt, dock ganska nervöst när man skulle sminka inför henne. Vi har en bild på skolans kamera, ska lägga ut den när jag har bilden. (jag uppdaterar detta inlägget då) Och av henne fick alla i klassen 20% rabatt på alla hennes produkter i ett par år framåt. Så jag passade på att tjata till mig lite julklappar ;) Vi använder hennes smink i skolan ( .FÄRG heter märket) och det är jättebra, så här är vad jag beställde till mig själv.


Nordic Winter Fresh INFO:


Nordic Winter Fresh

Mineralpuder är något för dig som vill kunna lägga en lätt foundation utan att du ser för sminkad ut i dagsljus. Det finkorniga pudret jobbas in i hyn med en speciell mineralpuderpensel eller om du vill ha mer täckning med en kabukipensel.

Denna produkt är också väl lämpad för filmning och fotografering med HDteknik. Det finns en tendens till skimmer i men du kommer inte att se glansig ut. För bästa hållbarhet kompletterar du ovanpå med ett vanligt nermattande puder.

10g    - Räcker skitlänge!! Ca ett år!

Kabukiborste

Kabukiborste

En oemotståndligt mjuk Kabukiborste med nylonhår hjälper dig att applicera ditt mineralpuder till en lätt och elegant makeup.

Snedskuren pensel

Snedskuren pensel

Vår bästa pensel! Fuktad använder du den till att teckna ögonbryn, fästa en fransmarkering och torr skuggar du tätt runt ögonen, alldeles invid fransarna. En "must have" för varje sminkintresserad person!

Kakao

Kakao

Den tekniskt mycket avancerade
dubbelmikroniserande processen av pigmenten i skuggorna, lovar inte bara en mjuk, sammetslen känsla på huden utan också en överlägsen tålighet och långvarig effekt!

De mikroskopiskt fina pigmenten ger dig även
möjlighet att välja mellan ett transparent eller ett färgstarkt resultat. Dessutom åstadkommer de överlägsna resultat vid fotografering eller filmning med hög upplösning - d v s den nya krävande HDtekniken.

Den perfekta skuggan för dig som vill skugga dina ögon på ett naturligt sätt eller är lätt cendréfärgad i brynen och vill förstärka dessa. För bästa resultat på brynen - använd den torr eller fuktad tillsammans med en snedskuren pensel.

Genomskinlig necessär
 

Genomskinlig necessär

En genomskinlig necessär som gör det lätt att sortera och hitta bland dina produkter.


Löspuder - Caramel 10g

Löspuder - Caramel 10g


Det sammetslena pudret fixerar din makeupcreme och hjälper till att hålla makeupen fräsch och på plats hela dagen. Du kan välja mellan tre nyanser och även blanda dem efter behov när du blir alltmer solbränd framemot sommaren.

Tänk på att inte välja ett för mörkt puder till fixeringen av din bas - det blir lätt fläckigt. Har du gjort din bas för ljus. Pudra först som vanligt och därefter kan du försiktigt borsta på ett mörkare puder över kindben och panna för att höja friskheten.

(Men detta är inte den färgen jag köpte, jag köpte Vanilla; ett vitt, genomskinligt puder. Det passar alla hudfärger bättre. Kunde bara ta denna bilden, för Vanilla var tydligen slutsåld idag.)


Detta var allt jag köpte till mig själv, jag köpte en del annat också, som jag inte tänker blogga om.

Ha det bra, och hoppas att ni gillade inlägget :)


Kommentarer
Madleine

Detta sminket är superbra.

2010-12-18 @ 14:28:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0