Just därför

En del kanske undrar (vad vet jag?) varför jag vill bli stylist... Så jag tänkte skriva lite om just, varför!

Jag vill bli stylist för att jag tycker det är kul! Tänk att få kunna göra folk fina och se deras glada reaktioner när de har blivit stylade, av just mig. Jag tycker det är roligt att titta på Michelle Phans (en make-up artist) make-up tutorials. Hon är väldigt duktig på att förklara hur man gör och varför man gör det. Hon är fortfarande väldigt ung (under 25 iallafall, jag vet inte riktigt) och har redan kommit väldigt långt. Hon är också speaker-person för Lancôme, vilket är riktigt stort!
   Det är också för att jag vill visa hela världen, att alla, även killar ska få sminka sig och göra sig snygga utan att vara homosexuella eller på något sätt bli trakasserade för hur de vill vara. Fördomar kan det också kallas med ett enkelt ord. Varför skulle man inte få vara precis den man vill vara, sig själv? Och kunna bli accepterad för det. Man mår bäst av att vara sig själv.
   Jag vill också kunna dela med mig och visa min kunskap till andra som också vill bli stylister. Det gör jag också lite av här på min blogg. Jag vill kunna lära andra. Många av mina kompisar har sagt att jag kommer bli en lärare. Det är inte helt omöjligt heller. Jag tycker om att hjälpa andra och dela med mig av min kunskap. 
   Jag känner på mig att jag kommer lyckas och gå långt i livet. Jag har viljan i mig att göra det som behövs göras för att nå trädtopparna.
   När jag gått min stylist-utbildning skulle jag vilja gå en make-up kurs och en frisör kurs, om det nu behövs. Jag skulle  vilja arbeta med att vara ute och styla, klippa, sminka... Lite av varje. Det är bra att vara flexibel och kunna mycket. I början skulle jag gärna vara utomlands och arbeta (jag gillar språk). Och när jag då blivit lite äldre skulle jag gärna stadga mig, kanske starta eget... Bli lärare?

Jag får väl vänta och se vad livet har att erbjuda :)


  


Kommentarer
Mormor

Vad fin du blev efter klippningen!

2010-07-12 @ 18:30:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0