Sommar-skugga

Idag ska ni få en tutorial hur man blandar och gör ögonskugga snyggt. Var inte rädda för att våga färger. Jag funderar snart på att göra en med gul, grön och persikofärgade färger. Riktigt tropiskt nu på sommaren.
   Idag använder jag tre olika ögonskuggor från tikei. Alla "prover" kostade 30:- tilsammans, generöst med skugga var det. Så detta är rena klippet. Välj och vraka bland färger!

  

Börja med att ta en primer som håller sminket på plats. Ta sedan foundation som jämnar ut hudtonen och lite puder på så att foundationen inte "smälter bort". (Jag gjorde inte för att jag kände att jag inte behövde, men dock primer på ögonlocken)
  



Ta sedan Mist i den inre delen av ögonlocket. Gör det nästan som en triangel, utåt. Använd Vision på mitten av ögonlocket. Gör det som ett parralellogram och blanda ihop färgerna. Man vill inte ha en synlig kant. Ta till sist September och lägg det i yttre ögonvrån och gå inåt för att blanda ihop färgerna bra. Linjera också ögat med en brun eller svart eyeliner.

  

Nu ska du börja på undersidan av ögonen. Gör samma sak som uppe. Börja med Mist i början av ögat. Glöm inte att binda ihop det blåa. Det gör ögonen ljusare och lite större. Ta sedan  Vision och September i sista delen av ögat. Bind i ihop det med det övre ögonlocket. Ta eyeliner också. Allra sist, mascara, både uppe och nere.

 

Resultat:



Tips: Försök få båda sidor så lika som möjligt. Här ser jag att höger-ögat är lite mörkare. Titta noga, justera. Det gör inget om man gör fel. Bara justera det. Ingen är perfekt...



Kommentarer
Anonym

hejsan! kan du göra ett inlägg om sotning för blå ögon? och ha med en bronsig färg som framhäver och visa hur man lägger själva skuggan? du är duktig !

2010-07-02 @ 23:08:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0