Svar:

Fick en fråga idag:

Anonym om Grejer i massor!!!:
bara undra om du skulle kunna svara på en fråga, i och med att du verkar kunna så mycket om smink:)
jo, jag undrar vad olika smink borstar och penslar är till för? har länge tänkt köpa ett sånt kit, men jag vet inte vad alla borstar och penslar används till , haha :)

din blogg är superbra föressten :D

SVAR:  Allt beror på vilka sorts kit du köper och vilka penslar som finns. De penselkiten som vi har i skolan, vet jag inte heller vilka penslar som är till vad. Inte ens lärarna vet det ;P

Utgår jag från att du menade det kitet som jag köpte, så är där en puderborste som man använder till att applicera på ansikte och hals efter foundation eller till att ta bort överflödigt puder som du applicerat med en puderpuff.
Där är också en cheek brush som du använder till att applicera rouge eller bronzer på antingen käkbenen eller på dina kindäpplen.
Ögonskuggsborsten används såklart till att ta på ögonskugga ;)
Concealer/läpp penseln använder du till concealer (täckstift) under ögonen och på finnar. Eller till att ta läppstift på penseln och använda penseln på läpparna, på så sätt kan du skapa olika former på dina läppar lättare.
Eyeliner penseln använder du till att ta en flytande eyeliner (ej kajalpenna) och göra på samma sätt som du skulle gjort med en kajalpenna. Med en pensel och flytande formula kan du skapa skarpare linjer.

Hoppas dessa svaren hjälpte dig :)
24 November, 18:46


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0