Rakning!

Fick en förfrågan om hur man rakar sig för ett tag sedan av Martin, så nu tänkte jag visa er hur man gör!
Det du behöver är en rak -creme/gel/skum beroende på vilken hudtyp du har, du behöver också en bra rakhyvel och en after-shave. Jag själv gillar inte Gillettes rakgel, men deras rakhyvlar är bäst av alla! Deras after-shaves har jag inte testat så därför kan jag inte uttala mig om dem.
   Jag har Shave Performer från Comfort Zone, men den kostar också 245:- Gillettes produkter är bra, men passar inte mig. Se mer på deras hemsida här.



Nr 1: Ta varmt vatten och skölj de delar av ansiktet du ska raka. Låt områdena vara våta, torka inte av det! Tips; ta gärna en varm dusch före rakning, på så sätt mjukar du upp hårståna bättre och rakningen kommer vara mycket enklare.



Nr 2: Applicera din rak -creme/gel/skum på de ställe du ska raka.





Nr 3: Nu kan du börja raka! Börja med hals, därefter kinder och polisonger, till sist överläpp och haka. Raka medhårs till en början, behövs det raka mothårs, gör detta efter medhårs.



Nr 4: När du rakat klart alla område sköljer du av hela ansiktet med kallt vatten för att stänga porerna. Fortsätt med din vanliga dagsrutin eller applicera din aftershave direkt.



Nr 5: Frivilligt, men om du tar på en mineralfoundation efter rakning kommer detta hjälpa dig läka huden under dagen och dessutom täcka finnar och rodnader om du har det. Trots allt förstör man huden mer eller mindre oavsett vilka produkter man använder.

 
Här har jag mineralpuder från Tikei i färg P3.



Kommentarer
Martin

Tack så mycket :)

2011-08-05 @ 16:49:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0