Sminklära - Neutralisering

Nu kommer en lektion i smink! Förhoppningsvis uppskattat och lärorikt! Idag ska ni få lära er om neutralisering! 






Här visar jag hur jag sminkat mig idag med hjälp av smink från Tikei mineral makeup!





Det finns många olika produkter som neutraliserar dina imperfektioner!
   Det finns mineralsmink från tikei. De har många olika concealers och neutraliserings-concealers. De har en rosa, en grön och en gul neutraliserings-concealers samt fyra hudfärgade concealers. Jag har den gröna och gula (som neutraliserar rött och lila)



Det finns även hudfärgade neutraliserings-concealers. Det är alltså hudfärgade concealers med ex. gröna eller gula pigment inuti. MakeupStore har massor av såna här!



Men det finns också en trio-concealer från Makeupfabriken som jag gillar bättre dels för att jag är bekant med den och har använt den (och för att makeupstore skriver att gult neutraliserar rött, vilket det inte gör)!





Kommentarer
cecilia

vad menas menas färgerna? att man ska ta rött, gult, blått smink eller? men riktigt bra beskrivit!

2011-08-21 @ 21:12:32
André

Om du har en röd finne du vill täcka/neutralisera ska man ta grönt smink på finnen.



Men det finns också hudfärgade concealers som innehåller gröna pigment (alltså är concealern hudfärgad med gröna partiklar i) som neutraliserar och täcker. MakeupStore har en s.k. Trio concealer (som är just en sån här concealer jag pratar om) där det finns gul, grön och rosa (vilket neutraliserar lila, rött och blått). Hoppas jag inte klyddade till det för mycket! :)

2011-08-21 @ 21:33:44
URL: http://viceolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0