Eyeliner och fransar

Här har jag gjort så, att jag har lagt en bas (foundation och puder) på hela ögonområdet (eftersom jag var ute efter ögonen idag).
   När jag lägger en fransmarkering, som är det svarta precis vid fransrötterna, tar jag vatten på en pensel och doppar penseln i svart ögonskugga, och lägger det längs hela fransraden. Detta gör så himla mycket skillnad!!
   När jag gör eyelinern, gör jag på samma sätt (vatten och ögonskugga) och med en snedskuren pensel. Därefter drar jag små, korta drag och gör linjen så rak som möjligt. Samma sak på nedre fransraden, för att förstora ögonen maximalt.
   Till sist använder jag en fransböjare. Sen tar jag mascara både uppe och nere. Ett lager räcker!! Denn gången har jag använt min nya mascara. Just borsten, som jag tror är gjord av gummi, gör det mesta. För den borsten separerar verkligen alla fransar. Den kommer åt precis överallt!!



Och såhär blir resultatet!



Och tro det eller ej: denna bilden är inte redigerad!
   Jag hoppas att ni gillade denna "lär-dig-sminka-skola" ..haha, vet inte var det kom från?

Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0