Ikea, brudsmink och bio

Idag fick jag gå upp ovanligt tidigt för att åka med morfar och Ingrid till Ikea och köpa mig nya möbler m.m till mitt nya rum. Det blev en ny säng, vilket jag verkligen behövt! Det blev ett nytt sminkbord/skrivbord. En del speglar och lampor blev det också. Två enorma mattor kommer jag ha som en heltäckningsmatta på rummet!

Här är ett litet urval av det jag köpte. Totalt blev allt jag köpte runt 6000kr.  


Tack så jättemycket, morfar och Ingrid för allt och all hjälp idag!!

Därefter skulle jag iväg och provsminka en brud som heter Cecilie. Hon var norsk och pratade norska, men vi förstod varandra bra tycker jag. Lite nervös var jag, men det var inte alls så farligt. Jag visste vad jag gjorde. Så jag sminkade henne, hon berättade lite om hur hon brukade sminka sig en vardag, och vi båda kom överrens om hur hon ville ha det. Skuggorna hade vi lite problem med om hur mörkt/ljust det skulle vara. Annars var precis allt i balans och hon var skitsnygg! På lördag gäller den "stora" sminkningen.

Efter det åkte jag, pappa, Desirée, Felicia och Max på bio och såg Harry Potter. Filmen var ju riktigt bra, man fick till slut en knut runt alla filmer och hela Harry Potter. Jag tycker dock att filmen "inte är en film" utan mer som en "svar på allt du inte fått reda på under alla andra filmer"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0