Bal och skolavslutnings -tutorial!

Om bal och skolavslutnings -makeup! När man ska ut på bal, bröllop och skolavslutning etc vill man självklart vara snygg! Till alla som frågar mig hur man kan sminka sig, så svarar jag alltid: så neutralt som möjligt! Man ska inte överdriva sig snygg, man ska framhäva det bästa av sig själv. Denna tutorial har jag gjort så enkel och lätt som möjligt för att ni ska förstå och veta hur ni ska göra. Om det är något ni inte förstår eller något ni undrar över, tveka inte att fråga!!
Dessa tre skuggor kommer vi använda oss av!



1. Lägg den vita skuggan (den översta) på markerade ställen.



2. Lägg den champangefärgade skuggan (den i mitten) på markerade ställen.



3. Lägg den bruna skuggan (den nedersta) på markerade ställen och sudda sedan ut väl. På bilden har jag inte suddat än.



4. Lägg den bruna skuggan på markeade ställen, och den vita skuggan på markerade ställen.



5. Nu ska du göra en eyeliner! Titta på väntser samt höger öga. Glöm inte att ta eyeliner mellan dina egna fransar! Då får du den bästa och den snyggaste effekten!



6. Applicera mascara på alla övre fransar men bara den yttre delen av underfransarna! Nu är du klar! :)







Vad tycker ni om min tutorial?
Var den lättare att förstå? Era åsikter är viktiga, så att jag vet hur jag ska fortsätta göra mina tutorials. Därför är det viktigt att alla som läst detta, kommenterar. På så sätt vet jag om något behövs ändras. Om inget behövs ändras, kommentera då också! :)



Kommentarer
heeeuuu

det var jättebra, alla din tuturioals är det! :) du är så bra andre. och stark, duktig och inspirerande!

2011-05-26 @ 16:20:43
Moster Marie

Tja som vanligt såg det väldigt enkelt ut, men det betyder ju inte att det är lätt för oss att göra irl. Men men om man övar så kanske. Enklaste sättet är ju att ringa dig och be snällt om en sminkning från the master Him self. Man får ju inte va dum. Kram på dig!

2011-05-26 @ 17:33:58
Amanda

asså du är sjukt duktig på smink å sånt :D har haft en grym användning av dina tutorials! Du förklarar sjukt bra och gör allt så himla bra utförligt förklarligt så man kan förstå å faktiskt lära sig hur man lägger makeup... får min 88 palett om några dagar så då ska jag gå loss med ögonskuggan :D

2011-06-02 @ 23:26:10
URL: http://mandirose.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0