Djurhårs VS Syntet

Många djur vars päls används till pälskläder och makeupborstar lever ett riktigt hemskt liv (känsliga läsare kan sluta att läsa nu!).
   I Asien t.ex. har djuren inte har några rättigheter alls. Även i Usa och Europa behandlas djur, som avlas för pälsens skull, mycket illa. Små burar, många djur, djur som skinnflås levande och som sen lämnas att dö. Djur som lider och lever ett fruktansvärt liv. Djur som dör för att vi ska få makeupborstar av djurhår och pälskläder.
Är det rätt? Det tycker inte jag iallafall! Därför använder jag (till mesta dels) syntetpenslar från Tikei. Det bästa med syntetpenslar är att de håller mycket längre, tål fler tvättar, tikei's är de mjukaste jag har! Ska beställa hem en stor beställning från Tikei nästa månad, varav jag ska ha mycket av det till en modevisning.
   Jag älskar verkligen Tikei! Det är det bästa jag någonsin använt! Åtminstone i snällhet mot huden! Det finns vissa nackdelar självklart, som att jag kanske inte håller perfekt hela dagen som sminket i skolan gör.. Men det är min åsikt :)                                                               

               VS      Borstar Ultimate Kit                            


Kommentarer
Petra Bolund

Hej! vad kul din blogg verkar! kommer verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Ha en trevlig helg (:

2011-07-01 @ 18:35:14
URL: http://jade.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0