Förbereder en beställning!

Känner att jag har riktigt mycket press på mig, både från mitt privatliv, jobblivet och skollivet!
   ¤ Jag satt med ett arbete i skolan tills det bara var jag och lärarna kvar i skolan, i fredags. Jag har kämpat i vissa ämnen riktigt hårt nu inför mina betyg! Det är det betygen jag får nu, som jag kommer få visa mina arbetsgivare när jag söker jobb eller söker in på högskola.
   ¤ Jobbet kräver inte så mycket när man ser det som att jag säljer saker, står i kassan och fixar runt i butiken. Det folk inte vet är att jag har sjukt svårt att prata med folk jag inte känner. Jag kämpar och kämpar för att nå mitt mål! Att jobba som jag gör kräver att man är social, och det är det jag jobbar på när ingen vet. Vissa gånger har jag tyckt att det är riktigt hemskt att stå i butiken, ändå har jag mitt leende på läpparna och är trevlig. 
   ¤ När det gäller jobbet som MUA (MakeUpArtist) krävs det mycket förberedelser och tålamod och stressande. Man måste förbereda sig för var man ska vara, hur man ska göra m.m. När man har många att sminka på kort tid måste man stressa! Man har riktigt bråttom med att ha klart alla modeller till en viss tid. Och man får absolut inte visa att man har bråttom för sin kund/modell. Där måste man vara proffissionell och ha sitt Pokerface. Jag visste att det skulle bli tufft som MUA, men långt från såhär tufft. Hoppas det blir bättre med tiden! Samma här, jobbar jag med att vara mer social, men det är lättare som MUA än försäljare, helt klart!
   ¤ Nu till exempel, förbereder jag en makeup-beställning från Tikei som ska beställas den 20:e juni. Varken förr eller senare. Allt sånt ingår också! Ni kanske undrar varför jag gör detta nu? Jo, för jag ska på en modevisning och det är bra att veta så att man verkligen beställer allt man behöver! Utöver detta ska jag köpa mascara, läppglans och franslim. Det är också viktigt att vara ekonomisk! Jag gjorde först en "ihopa-plockning" där jag tyckte allt blev lite för dyrt. När jag skulle se vad jag kunde skära ner på, insåg jag att jag kunde få allt jag ville ha mycket billigare pga. att det fanns ett klart set med penslar som blev billigare än var pensel för sig. Sånt måste man också se upp för! ;)



Beställer alltid 10kr-prover på ögonskuggorna, för de räcker jättelänge! Skulle man köpt en full burk skulle den räckt i över ett år! Och som ni ser kunde jag skära ner priset rejält, även med allt jag ville ha! Och även några fler prover :)
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0