Hair



Lady Gaga - Hair

Ooh, ooh, ooh, ooh, oh
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, woah

Whenever I'm dressed cool,
My parents put up a fight.
(Uh huh, uh huh)
And if I'm a hot shot,
Mom will cut my hair at night.
(Uh huh, uh huh)
And in the morning,
I'm short of my identity.
(Uh huh, uh huh)
I scream Mom and Dad,
Why can't I be who I wanna be?
(Uh huh, uh huh) to be.

I just wanna be myself,
And I want you to love me for who I am.
I just wanna be myself,
And I want you to know, I am my hair.

I've had enough, this is my prayer,
That I'll die living just as free as my hair.
I've had enough, this is my prayer,
That I'll die living just as free as my hair.
I've had enough, I'm not a freak,
I'm just here trying to play cool on the streets
I've had enough, enough, enough,
And this is my prayer, I swear,
I'm as free as my hair.
I'm as free as my hair.
I am my hair.
I am my hair...
Denna låten betyder väldigt mycket för mig! Budskapet i låten framgår tydligt. Jag såg ett klipp på youtube när Lady Gaga berättar om sången. Hon säger att hennes föräldrar alltid sa åt henne att gå upp på sitt rum igen och borsta håret, eller att "sådär kan du inte se ut". Håret var hennes frihet och kände inte att hon fick vara sig själv. Därför skrev hon låten, och den är helt underbar! <3

Imorgon ska jag till min kära syster på salongen och klippa mig! Har faktiskt tagit inspirationen till att klippa mig som jag vill! Håret ska vara ens frihet. Har en gräslig utväxt också, men i vanliga fall är den inte så markant, faktiskt. Så jag får se om jag slingar det också, eller om jag skiter i det. Håret bleks ju av solen i sommar också!
Imorgon får ni ser hur det blir! :)




Kommentarer
Moster Marie

Dags att anmäla sig till någon modetävling!

2011-05-19 @ 11:13:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0