Makeup tutorial

Idag tänkte jag visa er steg för steg i en sminkning. Det var ett tag sen sist, och det är för att det tar så fruktansvärt mycket tid för mig att få ihop en bra tutorial! Iallafall, här kommer den!


Du behöver:

  • Svart, vit och brun ögonskugga
  • Ansiktsvatten, primer, tops och en svamp
  • Fransböjare, mascara
  • Mineralfoundation
  • Brynpenna och olika penslar, bl.a en snedskuren pensel

   
  


  1. Börja med att applicera primer på ögonområdet sen applicerar du mineralfoundation i hela ansiktet, extra noga vid ögonen.



   2.  Fyll i brynen med en brynpenna eller med skugga. Jag valde penna för att ändra formen på mina.



   3. Häll upp några droppar ansiktsvatten. Doppa den snedskurna penseln i vattnet, doppa penseln i en brun eller svart skugga och gör en fransmarkering.

    

   4. Lägg vit ögonskugga på ögonlocket! Den ska gå upp till globlinjen, men det gör inget om den kommer högre upp. Lägg lite skugga under ögonbrynet också. (vänster öga) Ni ser nog skillnaden.

 

   5. Nu ska du lägga själva globskuggan. Du lägger den precis i globen, varken högre eller lägre. Sedan ska du sudda den uppåt.



   6. När du gjort detta på båda ögonen, ska du lägga samma bruna skugga på den undre fransraden och sudda lätt. Jag har valt att göra en eyeliner i samma bruna, som blev helt urusel! Jag måste lära mig lägga eyeliner på mig själv. Jag kan det helt enkelt inte.. :(



   7. Nu ska du applicera mascara, både uppe och nere!



   8. Till sist ska du lägga vit ögonskugga på slemhinnan (där du möjligen brukar ta svart kajal) men den fick jag ingen bra bild på, så detta får duga.

Hoppas ni gillade min tutorial, jag har lagt ner mycket tid på den!

Ha det bäst! :)



Kommentarer
Eva

Ser jättefint ut. Jag får börja träna mig på detta.

2011-05-13 @ 22:43:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0