Svaren från frågestunden!

Fråga 1: Jag vet inte om detta är en så bra fråga men av att ha läst din blogg verkar du ju kunna detta väldigt bra. Hur lägger man på mascara på de undre ögonfransarna och hur får man kajal (penna att stanna i alla fall i mer än en timme) :)

SVAR: Alla frågor är bra! Lite svårt att förklara hur du tar mascara på underfransarna.. Det gör du som du gör på överfransarna. Ett tips är att ta mascara på underfransarna för överfransarna. På så sätt minskar du risken för kladd.
   Det här med kajal har ganska många undrat över. Jag håller med dig! Ibland tycker jag att det försvinner efter 5 minuter. Du tar din kajal som vanligt, därefter ska du ta ögonskugga i samma färg ovanpå. Ditt öga kommer kännas lite torrare än vanligt och se lite suddigt till en början, efter 1-2 minuter är allt normalt igen. Då kommer din kajal hålla hela dagen! Är det något du inte förstår, så säg till! :)




Fråga 2: Jag har lätt blond/röd hårfärg och fräknar. vad föreslår du som en bra sminkning till avslutning och fest, utan att dölja mina fräknar och få det att se onaturligt och för påspacklat ut? Jag har ljusa ögonbryn och ögonfransar vanliga fall, men jag brukar använda en brun mascara.

SVAR: Har man fräknar är det väldigt vanligt att man ser alldeles för sminkad ut. Det beror på att fräknar innehåller olika mycket pigment i sig, och därför täcks alla inte lika bra som andra. Ett tips är att blanda i vaselin i din foundation, eller så blandar du i foundation i din dagcreme. Känner du att du inte får tillräckligt med täckning på finnar, blemmor etc rekommenderar jag MAC's Studio finish concealer SPF 35! Kostar runt 170:- Den är skitbra! Välj ett transparent (osynligt) puder att fixera det med. Här rekommenderar jag puder från Makeupfabriken, du hittar det under Ansikte>Puder och det heter Vanilla 10g. Kostar 119:-
   Till avslutning har du min tutorial i ett av mina förra inlägg! Passar alla! Till fest skulle jag tagit en par bruna, sotade ögon. Svart hade blivit alldeles för skarpt! Tycker det är bra att du tar neutral mascara, och det tycker jag att du ska fortsätta med! :) I ett av mina äldre inlägg som du hittar under kategorin Smink har jag en tutorial på en svart sotning, du byter bara ut det svarta mot brunt, helt enkelt! Hoppas svaret passade, annars är det bara till att fråga igen :)
  


Kommentarer
Johanna

Det där inlägget hjälpte mig jätte mycket! Har letat länge nog nu efter tips =)

2011-08-01 @ 00:03:34
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0